Energispara / Spara pengar

Okej, tänkte köpa denna under "onödiga prylar" Men tyckte att det va ett jävla najs pryl o ha.

Gick till Clas Ohlson, och köpte en el mätare för 119 kr. För att se hur mycket min dator/ 2 skärmar, högtalare med baslåda drar.

 

Och efter ett par uträkningar så verkar det som att jag drar 700 kr per år.

 

Men ifall jag skulle ha på allt 24/7 så skulle årspriset vara på 2000kr.

Vilket är mycket enligt mig.

Mest drog datorn, ca 170w, 

båda skärmara drog ca 50w Märke Samsung/dell

Sen så kom min fläkt ^^ konstigt nog, Den heter Melissa, och drog ca 20-40w

Högtalarna/baslådan "Sterion" eller vad man kallar skiten. Drog 10w

Skärmarna

 

ström

 

 


Kommentarer
Postat av: Mimmi

cool grej! Den vill jag oxå testa :D

2009-02-02 @ 17:53:09
URL: http://lifeofmimmi.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Klart du ska få lyssna på min fina lilla bil ;) Men det är Nickes ljud ;P Hahaha. Du måste se lägenheten också :)

2009-02-02 @ 17:54:19
URL: http://lifeofmimmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0